לאור היא משוררת המצלמה הקוראת באופן פיוטי רגיש מאין כמותו את נשמת הנשים המיתיות-ארכיטיפיות של התנ״ך. חלקן בולטות, כמו רבקה, מרים, פלגש בגבעה, אביגיל, מלכת שבא, איזבל, רחל ולאה, שפרה ופועה, רות ונעמי, בנות לוט, בת פרעה, בת יפתח ובת שבע, וחלקן פחות, כמו שרח בת אשר, אשת איוב ובנותיו ואפילו אהלה ואהליבה מנבואת יחזקאל.

לא נותר לי אלא להביע את הערכתי העמוקה לדיקלה על מעשה האמנות, על הצטרפותה רבת היופי למצעד הרב דורי של פרשני המקרא ודרשניו, על צילומיה עזי המבע, המפיחים בסיפורים העתיקים רוח חיים, רוח חדשה.

ספר הצילומים ‘נשים בתנ”ך בנופי הגולן’ הוא בדיוק המתנה הייחודית, משמעותית ומיוחדת לבנות המצווה.

העצמה נשית דרך דמויות הנשים המקראיות

הספר שהוא כולו השראה והעצמה נשית מאיר מחדש את סיפורי נשות התנ”ך, ומספר את סיפורי התנ”ך דרך הדמויות הנשיות שבו.

למה לבחור בספר המרתק הזה?

הספר מחבר בצורה ויזואלית, מרהיבה וצבעונית בין סיפור העם היהודי, לאומנות, לרעיונות עכשיווים של העצמה ועוצמה נשית, מספר את סיפורן של הדמויות המקראיות.

הספר מציע ערך ייחודי ופרספקטיבה מקורית לשיח העכשווי. בדרך מסירה ויזואלית עשירה, הוא מגלה את התרבות העשירה שלנו מחדש, מעביר את עוצמתן של כל אחת מאמהותינו, ומעניק מקום מרכזי לסיפורים המרשימים של נשים גדולות מהתנ”ך.

הספר כמו מסע המאפשר לחוות מחדש ולדמיין את העוצמות  של נשים אותנטיות מן העבר.

פרוייקט הצילומים הזה מציג את הנשים המקראיות במלוא הדרן, מאיר אותן בזרקור ענק כנשים מושיעות, חזקות, כמי שפעלו בהתאם לרצונן או לנבואה וכל הדרכים כשרות בדרך להגשמת מטרתן, הן אשר פעלו מאחורי הקלעים ואף משכו בחוטים.

העובדה שדיקלה אומרת את שהיא אומרת בלשון הצילום ולא במילים לא משנה כהוא זה, ויצירתה ראויה לבוא בקהל פרשני ופרשניות המקרא מתוך עמדה של ביטחון בפרשנותה ובהבנתה. וכך צריך ואפשר לומר על כל אחד ואחד מן הצילומים המופלאים המתיכים יחדיו את נוף הארץ, את הסיפור המקראי, את המקורות שבאו בעקבותיו ואת עינה הבוחנת ופרשנותה הייחודית של יוצרת ייחודית.

** רק לרוכשים את הספר דרך האתר, חותמת עץ החיים מוזהבת ומהודרת על כריכת הספר

ספר צילומים נשים בתנך